7 Ocak 2008 Pazartesi

Bursa'da 24 saat

Bursa denince benim aklıma bir tek kestane şekeri ile iskender gelirdi. Ne kadar yanıldığımı bu kısacık Bursa gezisinde anladım. Uluğdağ Üniversitesi tarafından düzenlenen Sarıkamış Şehitlerini Anma Toplantısında annem konşmacı olduğu için hafta sonu 24 saatliğine Bursa'ya gittik.
Sarıkamış'da verilen 90 bin şehidin anısına yapılan toplantının haberlerini buradan okuyabilirsiniz. Bundan sonra şehitler vermeden sınırlarımızı ve bağımsızlığımızı koruyacağımız günler yaşarız inşallah. Biz Türk Milleti olarak çok zor günler yaşadık. Tüm zorluklara rağmen kurulan Cumhuriyetin korunması için tüm zorluklara göğüs gerebilecek güçte olduğumuzu hissediyorum ve biliyorum. Benim gibi hisseden ve düşünen bir çok kişi olduğunu da biliyorum. Bu yüzden yaşadığımız tüm kötü olaylara rağmen benim ülkeme olan inancım hiç azalmıyor tersine her geçen gün artıyor.

Bursa'nın tarihi önemi kadar ülke ekonomisindeki yeri de önemli bence. Bunu görmek için Heykelin hemen arkasında açılan Bursa Kent Müzesini gezmeniz yeterli. 3 katlı bu müzede Bursa'nın tarihi, kültürü ve ekonomisi sergileniyor. Çağdaş müzeciliğin tüm gereçlerini kullanan müze geçtiğimiz yıllarda Kent Müzeleri arasında Avrupa'da ödül almış. Eğer Bursaya yolunuz düşerse mutlaka gezilmesi gereken bir yer. Eğer giderseniz kafesinde bir mola vermeyi de unutmayın.

Bursada beni şaşırtan bir diğer yer ise Irgandı köprüsüydü.Bir anda kendimi Floransa'da sandım çünkü üzerindeki dükkanlar bulunan bu köprünün bir örneği de Floransa'da var. Üzerinde geleneksel el sanatları atölyeleri ile kafeler bulunan bu köprüden dünya'da sadece 4 tane var. Havalar düzeldiğinde bir yaz akşamı kahve eşliğinde bu köprünün keyfini çıkartma dilekleri ile ayrıldık buradan. Resim için tıklayınız.

Yolda giderken feribotta salep içme hayalleri kurmuştum ancak feribot salebi pek güzel değildi ama Mahfel'de içtiğim salep tek kelimeyle mükemmeldi. Mado tarafından işetilen bu kafenin içi de sunulan tadlar kadar güzel. Zaten içerisinin tıklım tıklım oluşundan belli.Bahçe keyfi yazın muhteşem olmalı.
Bursa kapalı çarşısı ve çevresindeki hanlara tam kapanış saatinde gidebildiğimiz için şöyle bir dolaşabildik. Yine bir daha ki sefere diye diye ayrıldık. Ama İskender için bir daha ki sefere demedik. Kahvaltıdan yeni kalkmış olsakta ay şimdi nasıl yerim ki desek de en hakiki iskenderi afiyetle yedik.
Hemen toplantı sonrası duygu yoğunluğu ile bindik otobüse.Kafamı otobüsün camına dayadım düşündüm düşündüm düşündüm.
Ben baharda tekrar Bursa'ya gitmek istiyorum. Bol zamanım olsun daha çok düşüneyim diye...
3 saatte gittiğimiz yolu 2.5 saate geri döndük. Kar nedeniyle araba almamaya ben çok zor karar verdim. İyi ki de öyle yapmışız. Nilüfer turizm'den çok memnun kaldık. İyi ki yaşamışım denilen hafta sonlarından biriydi...

laleninbahcesi dedi ki...

Bursa ile ilgili o kadar çok anım var ki.Eskiden her haftasonu ama her haftasonu Bursaya giderdik. Cuma akşamından çıkardık. o zaman kartaldan Yalovaya geçiliyordu. Cumartesi dağa çıkar, pazar akşamı İstanbula dönerdik.Babam inatla dağ yolunu araba ile çıkardı. O karda kışta.Sonra kültür park var anılarım da. Bir de Cafe Beceren . İsmine çok gıcık olurdum hala da olurum.Nilüfer Turizm ise yıllarca Nazlı gitti geldi, bende İzmir seyehatlerim de hep onunla gittim geldim.Ama Irgandı köprüsünü bilmiyorum. Yorumdan sonra hemen ona bakacağım. Cumartesi buluşması olabilir. Kadıköy nasıl sizce. Hepimiz için ortak nokta gibi. Yollarda zaman kaybetmemek açısından. Ebru ile de konuşalım. Öptüm

Adsız dedi ki...

Zeyam gözlerim doldu haberi okuyunca nasıl garip oldum nasıl gurur duydum resmen ayağa kalkıp yazmam gerek saygı ve sevgi ile eğiliyorum anneciğine ve bu vatan için iyi şeyler yapan emektarlara büyüğümüz Kazım Karebekir'e ve canımız Ata'mıza toprakları bol olsun nasıl şükredecek nasıl saygı ile layık olacaksak... Üzerimize düşen herşeyi bu vatan adına yapmalı onlara layık evlatlar olmalıyız. Seni tanımış olmaktan öteye geçtiğimiz için de bir Türk genci olarak seviniyorum.Sen bize onlardan arta kalan kocaman ama benim minik hediyemsin. ah be Zeya valla garip olsun ne diyelim Yaşasın ülkemiz varolsun iyi ve güzel insanlar.

Bursa Kent müzesini görmüştüm gerçekten görmeli herkes.

Tüm şehitlerimize Allah'dan rağmet ailelerine sabır diliyorum toprakları bol olsun. Anneciğininde ellerinden saygıyla,yanaklarından da sevgiyle öptüğümü ilet emi kuzum.

eDi'N

Moonish (moonsun) dedi ki...

Guzel ve faydali bir hafta sonu gecirmene cok sevindim, anneni de cani gonulden kutluyorum :))

Bu arada Prof. Cemallettin Taskiran benim universite tarih hocamdi, en cok sevdigim hocalarimdan biriydi hatta :)) Kendisinden sayende de haber almis oldum :)) Cok bilgili ve iyi kalpli bir hocaydi, hic sikilmadan anlatirdi herseyi bize :))

Kucak dolusu sevgiler gonderdim Zeyam sana :))

hoşgeldin zeyacm :)
üniversteden ev arkadaşım bursalıydı...çok maceralar yaşadımbende bursada...
dün akşam kuzene gittim durup dururken," bursaya gidelim mi?"diye sordu...senin yazında yazdığn heryere gideriz artık...tabi birde hamam sefası düşünüyoruz..
hafta sonu benim için de uygun...bu arada benim sesim kısıldı...dün hiç konuşamıyordum hastaneye acile gittim hava veriler...şuan birazcık sesim çıkıyor...çok komik ve kaba bir ses duyarsan şaşırma yani tlf'da :)
öptüm seni kocaman canım
nurdan

Goksu dedi ki...

Zeya'cim, 24 saate ne kadar cok sey sigdirmissiniz.Ben Bursa'ya bir cok kez gittim ama utanarak soyluyorum ki, hamamindan ve iskenderinden baska sey bilmiyorum:(Seninle birlikte biraz daha bilgim artmis oldu.

Eve hosgeldin...Haaa, bu arada otobus yolculuklarina bayilirim, butun hayatini dusunme firsatin olur:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bursa için birşeyler yazacaktım, Eda'nın yorumunu okuyunca kafam karıştı, Zeya, sen Kazım Karabekir'in torunu musun? Ay çok duygulandım ya. Babamın tarih bilgisi çok derindir ve en sevdiği kahramanlardan birisidir. Annenin ellerinden öp bizim için.

Bursa ya 98 baharında 1 haftalık seminer için gitmiştik arkadaşımla, iş olmasına rağman geçirdiğim en güzel gezilerdendi. Heryerini gezdik nerdeyse. Doyamamıştık.

Ebru Oğuş dedi ki...

zeya, keyifli bursa anıların çok hoş, ama ben kendimden utandım, dünya üzerinde dört tane olan köprünün birini, floransadakini görmüştüm, ama burnumuzun dibindekinden habersizmişim:-(

Unknown dedi ki...

Zeya
Haftasonu 1 günlüğüne Bursa'ya gidip döndüm,nilüfer turizmle:)
hayat tesadüflerle dolu.
ben senin kadar gezemedim, bir dahaki sefere heryerini gezmek istiyorum...

zeya dedi ki...

Sevgili Laleninbahçesi her hafta sonu mu giderdiniz.Ne güzel :)Cumartesi görüşürüz :):)

Sevgili Eda;
Yorumun için çok teşekkür ederim.
Anneme okuyacağım :):) Öpüyorum seni.

Sevgili Moonsun;
Bİliyor musun hafta sonu boyunca Cemalettin Hoca'nın öğrencisi olmak ne güzel olurdu diye düşündüm. Gerçekten çok şanslısın. Hayat ne kadar tesadüflerle dolu di mi?

Sevgili Nurdan;

Çoook geçmiş olsun. Dikkat et kendine. Kuzen'in nerden aklına esmiş bursa :):)

Sevgili Nalan;
Valla bende utandım bursa hakkındaki bildiklerimden. dopdolu bir 24 saatti :):) Otobüs yolculuklarını severim eğer midem bulanmıyorsa:):)

Sevgili Çocuklaçocuk;
Yorumunu anneme ileteceğim :) Babana saygılarımı gönderiyorum.
Eğer İstanbula gelirseniz mutlaka bekleriz.

Sevgili Ebru
Ben de aynı şekilde tandım valla. Yurtiçi turları çoğaltmaya karar verdim ben :)

sevgili Evrim;

Tesadüfe bak :):) Belkide aynı otobüsteydik. bİr daha ki sefere umarım daha çok gezersin :):)

Ebru dedi ki...

Canım, ayrıntıları konusuruz ama linkteki haberi okurken çok duygulandım. Bursa'ya ben de kac kez gittim ama boş gittim boş döndüm hesabı, firma ziyaretleri ve iskender haricinde bişey bilmiyordum.. Canım opuyorum

Ebru
Ben Miray'ı özledim. Bıraktınız yatağı ben de baktıkça özlüyorum hatta o oda hala Miray bebek kokuyor :):):)
Şubatta Bursa planı yapıyoruz siz de gelin :):)

Tatli Hatiralar dedi ki...

Irgandi koprusu ne kadar da hos gorunuyor :) Bursaya hic gitmedim ben, bi kere Istanbul'a giderken icinden gectik gittik sadece, gezme imkanimiz olmadi ama iskender yemeyi ihmal etmedik ;) cok guzel bi sehir herhalde pek cok bursali arkadasim var burada, ove ove bitiremiyorlar. Bi gun gormek nasip olur ins :) sevgileirmle :)

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Benim eşim Bursalıdır. Hatta Trilyede evleri var. Hep aileyle beraber gittiğimiz için hiç çevreyi gezmek nasip olmuyor, hep aile gezmesi oluyor. En son gidişimizde kendime gidilecek yerler listesi çıkartmıştım, burnumuzu dışarı çıkartamadık bile çünkü eşim taş düşürüyordu.Artık bir dahaki gezimize kısmet sen gez de bari bana rehberlik et.

laleninbahcesi dedi ki...

ama artık üç 24 saat oldu. Bilirmisin bu romanı Peride Celal 'indir. Sanırım çok yoğunsun. Öptüm seni

MAVİANNE dedi ki...

Bursa, benim 9 yaşındayken gördüğüm bir şehir,
çok sevmiştim yemyeşildi o zamanlar
camileri gezmiştik,
sonra da çekirgedeki kaplıcalara gitmiştik
uludağı ise unutamam
çocukluğuma döndüm sayende
iyi haftasonları diliyorum

Sevgili Tatlı Hatıralar;
Umarım bir gün gidersin Bursaya :)
Yol üzeri İskender olayını ben çok severim :)

Lale ablaa
Çok yoğunum ama neden bilmem :) Konuşuruz :):)

Sevgili Mavianne;
Çocuklukta yaşanan şeyler hiç unutulmuyor di mi? Sevgileeer

Adsız dedi ki...

Bahara Bursa'ya geldiğinizden haberim olursa size başka yerler de tavsiye ederim, gezecek yeri çoktur Bursa'nın hele ki tarih sevene.

nasıl yaaaa iki gün hava durumu gerisi yokkk

abicim koyuyorsanız doğru düzgün koyun bu ne maydonoz b ne lahana turşusu